Page 3 - ekim
P. 3

EKİM 2017 / SAYI: 17                                                                www.trabzon.bel.tr  3


          KARAGÖZ MEYDANI                    OTOMATİK KATLI OTOPARK DAHA
          VE YOLUN ALTI DA                   KAPASİTELİ OLURSA YOL TIKANIR
          OTOPARK  OLACAK
                                          Bunun önemli teknik izahatı vardır.   ruklar oluşmamasına tabi şekilde
       Bu vesile ile Karagöz Meydanı proje-  Bina projelendirilirken klasik sis-  dikkat edilmiş ve hesaplanmıştır.
       mizden de bahsetmemiz gerekiyor.   tem ile otomatik otopark sistemi   Burada aynı tabla ile otoparka daha
       Tarihi Karagöz Meydanı alanında bu-  çalışılmıştır. Yapılan incelemede biz   fazla  araç  alınmak  istense,  bekle-
       gün bulunan Cudibey Ortaokulu ve   klasik katlı otopark yapmak cihetine   me süresi iyice artacak ve geriye
       Trabzon Öğretmenevini en modern    gitseydik azami 150-200 araçlık bir   doğru kuyruk oluşacaktır. Bunun
       şekliyle TOKİ’den aldığımız arsada   otopark ortaya çıkmış olacaktı. Bu-  Türkiye’de örnekleri var. Herkes
       inşa etmek şartıyla bu alan Belediye-  nun daha da kapasiteli hale gelebil-  tarafından bilinen ve teknik ekiple-
       mize verilmiştir. Milli Eğitim Bakanı-  mesi için parklanacak araç sayısını   rimizin incelediği bir örnekte İzmir
       mızın talebi ile 80 yataklı öğretmenevi-  mevcut imar yolunu da hesaba kata-  Alsancak’taki otoparktır. O otomatik
       ni 150 yataklı olarak, ortaokulu da aynı   rak hemen yakınında bulunan dönel   otopark projesi 4 tabla ile 280 araç
       şekilde 36 derslikli olarak yapıp teslim   kavşaktan  hareket  alacağı  hesap   kapasiteli olarak işletiliyor. Yerinde
       ettikten sonra tarihi Karagöz Meydanı   edilerek araçların otomatik otopark   yapılan incelemelerde pik saatlerde
       diye tanımlanan bu kadim şehrin en   sistemindeki tabla yardımı ile kalıcı   kuyruk oluşması münasebetiyle sı-
       güzel bölgelerinden birini ortaya çı-  otopark alanlarına çıkarılacağı söz   kıntı çekildiği tespit edilmiştir. Bizim
       karmış olacağız. Karagöz Meydanı ile   konusu olduğundan taşınma süre-  projemizde kuyruk oluşmaması için
       Yavuz Selim Bulvarının buluşmasının   si, parklanma süresi hesap edilmiş   araç kabul yolu yan yana çift araç
       karşısında bu dediğimiz katlı otopar-  ve pik saatlerde oradan ne kadar   stoklanacak şekilde planlanmış,
       kımız inşa edilecektir. Katlı otoparkın   aracın seyrü sefer ettiği dikkate   oluşabilecek kuyrukların ortadan
       750 araçlık otoparka ulaşması Ka-  alınmıştır. Aynı zamanda da seyrü   kaldırılmasına gayret edilmiştir.
       ragöz Meydanı ile birlikte buluşacağı   sefer halindeki otoparka girmek is-  Yani bir  kompleks hesaplama ya-
       yatırım sırasında gerçekleştirilmeye   teyenlerinin kuyruk oluşturmaması   pılmıştır.  Kuyruk  oluşmasın,  trafik
       yönelik olan sayıdır. Yani 750 araç-  için bu rakamın yeterli olacağına   tıkınmasın, araçlar rahatlıkla gire-
       lık otopark hedefi vardır ama şu anki   mühendislik hesabı ile ulaşılmıştır.   bilesin ve tahliye olabilsin, bu sıra-
       haliyle ihaleye hazırlanan katlı oto-  Bu mühendislik hesabında bu araç-  da da klasik otopark değil, araçların
       park 310 araçlık şekliyle gerçekleş-  ların otoparka girmesi ve çıkması   yükseltilebildiği otopark yapılma-
       tirilmesi kaçınılmaz olmuştur. Proje   durumunda Yavuz Selim Bulvarında   sı cihetine gidilmiş 310 rakamı bu
       bu şekilde yerine yerleştirilebilmiştir.   trafik akışının tıkanmamasına, kuy-  şekilde tespit edilmiş durumdadır.
   1   2   3   4   5   6   7   8