İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
IKEDB@trabzon.bel.tr
nazmiozturk@trabzon.bel.tr
0462 224 61 61
a) Büyükşehir Belediyesi Memur ve İşçi kadroları ile teşkilat şemasını günün şartlarına uygun olarak; 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesi gereğince, İçişleri Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca müştereken hazırlanan "Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümleri doğrultusunda hazırlamak ve uygulama için Belediye Meclisine sunmak,
b) Belediyenin hizmet esaslarına göre personel gereksinimlerini stratejik plana uygun olmak kaydı ile kısa ve uzun vadeli olarak tespit etmek, mevcut personelin etkin ve verimli olarak hizmet görmesi için gerekli çalışmaları yapmak,
c) Belediye birimleri arasındaki personel işlerinin belli esaslar dahilinde mevzuata uygun ve her birimde aynı şekilde yapılmasını sağlamak,
ç) Personel mevzuatı ile ilgili değişiklikleri ve uygulamaları izlemek, belediye haricindeki kuruluşlarla bilgi ve tatbikat konularında birlikte hareket işlerliğini tesis etmek,
d) Atama, Asalet tasdiki, Emekli, İstifa ve nakil giden personel dosyalarının arşiv kaydının yapılması ile ilgili işlemleri yapmak,
e) Personelin izin, istirahat vb. durumları ile ilgili hizmetleri yürütmek,
f) Personel hareketleri ile ilgili olarak aylık ve yıllık olmak üzere istatistiki bilgileri düzenlemek,
g) Tüm emekli işlemlerini yürütmek ve takip etmek,
ğ) Personelin sigorta ve askerlikte geçen hizmetlerinin değerlendirilebilmesi bakımından borçlanma işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
h) Tazminat ve yan ödemelerle ilgili yenilikleri takip etmek ve yasalara uygun olarak hazırlanıp sağlıklı bir şekilde tatbik edilmesini sağlamak,
i) Özlük dosyalarını muntazam bir şekilde düzenlemek ve içindeki bölümlerin noksansız tanzimini sağlamak,
j) Gizli Sicil raporlarının yasalara uygun süresi içerisinde muhafaza etmek,
k) Personel derece ve kademe terfileri ile ilgili işlemleri, mevzuat hükümlerine göre zamanında yerine getirmek, Belediyeden ayrılan personelin nakil işlemlerini yürütmek, disiplin ve diğer cezai işlemlerin takibini yaparak sonuçlandırılmasını sağlamak ve cezaların ilgilere duyurulmasını temin etmek,
l) Belediye personelinin bütçe çalışmalarını yapmak, İşçi sendika faaliyetlerini yakından izleyip, sözleşme esaslarının sağlıklı olarak tatbikini sağlamak,
m) 657 sayılı Devlet Memurları yasası ve 4857 sayılı İş Yasası ile 5393 sayılı Belediye Yasasına tabi olarak belediyemizde istihdam olunan memur, işçi ve sözleşmeli personelin şubelerinden alınan yardımcı bilgi ve belgelere dayanılarak özlük haklarına ilişkin tahakkuklarının hazırlanması, işleme konulması ve ödemeye esas olmak üzere, Mali Hizmetler Daire Başkanlığına iletilmesini sağlamak,
n) Belediye personelinin hizmet içi eğitim faaliyetlerini düzenlemek,
o) Belediyemizde mevzuat dahilinde staj yapacak olan orta ve yüksek öğrenim öğrencilerinin staj işlemlerini yürütmek,
ö) Sürekli olarak personelin eğitim ihtiyacını tespit etmek, sorumluluklarını yerine getirebilmeleri için gerekli bilgi ve donanımla donatılmalarını sağlamak,
p) Belediyede görevli Memur, İşçi, Geçici İşçi veya her ne suretle olursa olsun istihdam edilen diğer çalışanların (Sözleşmeli, Danışman, vb.) planlamasını yapmak, sayısal ve nitelik olarak ilgili birimlere adil biçimde dağıtılmasını sağlamak, çalışanların özlük haklarını yakinen takip etmek, Belediyemizin veya personelin bu hususta bir haksızlığa uğramaması için çaba göstermek.
a) Yönetmeliğin 7. maddesinde sıralanan görev ve sorumlulukları ile Başkan, Genel Sekreter ve bağlı Genel Sekreter Yardımcısı tarafından verilen emir ve talimatları yasalar çerçevesinde yerine getirmek, ayrıca birimlerine gelen ve takibi gereken evraktan üst yöneticilerin görmesini gerekli buldukları evraklar hakkında kendilerine bilgi vermek ve talimatlarını almak,
b) Kurumun misyon ve vizyonuna uygun olarak daire başkanlıkları ile koordineli bir şekilde hizmetlerin yürütülmesini sağlamak,
c) Daire Başkanlığını ilgilendiren mevzuat uygulamalarında değişiklik olup olmadığını güncel olarak takip etmek, değişiklikleri ve uygulamaları emrinde görev yapan Şube Müdürlüklerine bildirmek,
ç) 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu ile 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamında (CİMER, Açık Kapı, Çağrı Merkezi vb.) daire başkanlığı ile ilgili yapılan başvuruların gereğini yapmak ve vatandaş memnuniyetini üst düzeyde tutmaya çalışmak,
d) 5018 sayılı Kamu Maliyeti ve Kontrol Kanununa uygun iç kontrol planı yapmak ve uygulamak, taşınır kayıt iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
e) Daire Başkanlığının 24 saat devamlı çalışma planını hazırlamak ve personelin işyeri güvenliğini sağlayıcı tedbiri almak,
f) Daire Başkanlığınca ücreti karşılığında verilen hizmet bedelinin belirlenmesinde Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığına teklifte bulunmak,
g) Daire Başkanlığının iş akış şemalarını oluşturmak, bu kapsamda periyodik olarak faaliyet raporların tanzim edilmesini sağlamak ve personelin performanslarını değerlendirmek,
ğ) Daire Başkanlığının Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) veya benzer sistemlerin iş ve işlemlerin sisteme uygun yürütülmesini sağlamak,
h) Belediyenin Web sayfasına daire başkanlığını ilgilendiren konularda bilgi akışını sağlamak,
ı) Daire Başkanlığını ilgilendiren konularda Belediye Meclisi ve Belediye Encümenine teklifte bulunmak,
i) 5393 sayılı Belediye Kanununun 41’inci maddesi uyarınca daire başkanlığının stratejik plan, performans programı ve bütçe çalışmalarının yapılmasını sağlamak,
j) 5393 sayılı Belediye Kanununun 56’ncı maddesi uyarınca daire başkanlığının faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak,
k) 5393 Sayılı Belediye Kanununun 63’üncü maddesi uyarınca daire başkanlığı Harcama Yetkilisi görevini ifa etmek,
l) Daire Başkanlığını ilgilendiren ihaleler ile ilgili hazırlıkları yapmak,
m) 5393 Sayılı Belediye Kanununun 61 ve 62. maddesi uyarınca Daire Başkanlığının bütçesini hazırlamak, bütçe ödeneklerinin etkin verimli ve tasarruf tedbirleri genelgeleri çerçevesinde kullanmasını sağlamak ve takip etmek,
n) Disiplin Amirliği görevini yürütmek,
o) Daire Başkanlığının kurum içi ve kurum dışı yazışmalarında yazışma yönergesine, imza yönergesine ve standart dosya planına uygun yapılmasını sağlamak,
ö) Daire Başkanlığına gelen yazıları ilgilisine havale etmek, işlemi biten yazıların muhteviyatına göre arşivlenmesini sağlamaya, evrakların arşiv mevzuatına göre imha/kurum arşivine devir iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamaya çalışmak,
p) İç ve dış denetimlere yardımcı olmak için istenilen bilgi ve belgeleri vermek, denetim ve teftiş sonucu düzenlenen rapor ve layihalarda belirtilen tenkit ve tavsiyelerin yerine getirilmesini sağlamak,
r) Daire Başkanlığı emrinde görev yapan personelin dürüstlük ve etik kuralları çerçevesinde görev yapması için gerekli tedbirleri almak,
s) Daire Başkanlığı emrindeki personelin izin planının yapılmasını sağlamak, izin belgelerini imzalamak ve puantajlarını onaylamak,
ş) Daire Başkanlığı personelin görevlendirmelerini yapmak,
t) İş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli çalışmaları yapmak/yaptırmak,
u) Birimin temel fonksiyonu olarak belirtilen ve doğrudan yönetilen faaliyetlere ilişkin olarak yönetim düzeyinde genel politikalar ve grup politikaları ile uyumlu politikalar belirlemek, bu hususta Başkanlığa önerilerde bulunmak,
ü) Birim faaliyetlerinin yürütülmesi, yönlendirilmesi ve değerlendirilmesi için, birimine tahsis edilen personel, yer, malzeme ve diğer kaynaklarla geleceğe yönelik olarak hedefler ve standartlar belirlemek,
v) Görevleri yerine getirirken birim içerisinde ve diğer birimlerle işbirliği ve uyum içerisinde çalışılmasını sağlamak,
y) Personelin görev dağılımını yapmak, personelin görev niteliklerine uygun olarak yetiştirilmesi çalışmalarına, yeterli sayı ve nitelikteki personel istihdamı ile personelin hizmet içi eğitimlerinin yapılmasına katkı sağlamak,
z) Daire Başkanı yukarıda belirtilen görevleri tam ve zamanında yerine getirmesini sağlama hususunda yetkili ve üst yönetime karşı sorumludur.
İNSAN KAYNAKLARI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ahmetsahin@trabzon.bel.tr
EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
haydarbayrak@trabzon.bel.tr
BORDRO-TAHAKKUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
isaaras@trabzon.bel.tr
ÖZGEÇMİŞ
15.10.1963 tarihinde
Trabzon ilinin Of ilçesinde doğdu. İlköğretimi Of Merkez Fatih ilkokulunda,
Orta Öğretimini Of Şehit Ahmet Türkkan Ortaokulunda, Lise Öğrenimini Trabzon
Teknik Lisesinde tamamladı. 1986 yılında Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesinden
mezun oldu.
Yüksek Lisansını
Karadeniz Teknik Üniversite / Sosyal Bilimler Esttitüsü / Kamu Yönetimi
(Tezsiz) bölümden mezun oldu.
Aydın Menderes
Üniversitesinden almış olduğu Yeminli Sosyal Arabuluculuk Sertifikasına sahip.
30.09.1985 - 10.11.1993 tarihleri
arasında Trabzon Defterdarlığı Karadeniz ve Of Vergi Dairelerinde yoklama
memuru olarak görev yaptı.
11.11.1993 - 15.07.1996
tarihleri arasında Mülga Rize Köy Hizmetlerinde personel şefi olarak görev
yaptı.
25.07.1996 - 17.06.2003
tarihleri arasında Mülga Artvin Köy
Hizmetlerinde İl Müdürlüğünde İdari ve Mali İşler Şube Müdürü olarak görev
yaptı.
28.06.2003 – 15.03.2005
tarihleri arasında Mülga Trabzon Köy Hizmetleri İl Müdürlüğünde İdari ve Mali
İşler Şube Müdürü olarak görev yaptı.
16.03.2005 – 30.07.2006
tarihleri arasında Mülga Trabzon İl Özel idaresinde Kurucu Personel Müdürü
olarak görev yaptı.
30.07.2006 – 30.03.2014
tarihleri arasında Mülga Trabzon İl Özel İdaresinde İnsan Kaynakları Müdürü
olarak görev yaptı.
18.01.2015 – 23.08.2017
tarihleri arasında Trabzon Büyükşehir Belediyesi ve TİSKİ Genel Müdürlüğüne
bağlı İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı görevini vekâleten yürüttü.
23.08.2017 – 05.04.2019
tarihleri arasında Trabzon Büyükşehir Belediyesi Basın yayın ve Halkla İlişkiler
Dairesi Başkanlığında Dış İlişkiler Şube Müdürü olarak görev yaptı.
07.05.2019 tarihinden
itibaren Trabzon Büyükşehir Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi
Başkanlığı görevini yürütmektedir.
Evli ve iki erkek çocuk
sahibidir.