SAĞLIK İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
SIDB@trabzon.bel.tr
sebahattinyazici@trabzon.bel.tr
0462 224 61 61
a) Belediye çalışanları ile ailelerine koruyucu sağlık (eğitim ve bilinçlendirme) ve poliklinik hizmetlerinin verilmesini sağlamak,
b) Halk sağlığını korumak amacıyla yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerine göre; zamanında tüm tedbirleri almak, gerekli sağlık projelerini hazırlatmak ve uygulamaya koymak,
c) Halk sağlığı konusunda halkı bilinçlendirmek amacıyla yazılı basın, radyo ve yerel televizyonlardan yararlanarak eğitim çalışmaları yapmak; kamu kurum ve kuruluşları ile mesleki toplumsal örgütlerle işbirliği yapmak,
ç) Belediyenin İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
d) Gezici sağlık üniteleri kurmak, işletmek, işlettirmek,
e) İnsan sağlığını tehdit eden vektörler (sivrisinek, karasinek, fare vb.) ile mücadele programlarını hazırlamak, çalışmaları takip etmek, gerekli tesis, araç, gereç, teknik donanım ile personel eğitimini sağlamak,
f) Bulaşıcı hastalıklarla mücadelede; ilgili diğer teşkilatlarla işbirliği yapmak, çalışmaların verimini artırmak, yapılan tarama ve dezenfeksiyon çalışmalarını denetlemek,
g) Belediyeye ait Geçici Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezini çalıştırmak. Gerektiğinde ilçelerde kısırlaştırma tesislerini yaptırmak, işletmek/işlettirmek,
ğ) Mezbahalarımıza gelen büyükbaş ve küçükbaş hayvanların kesim işlemlerini yaparak hijyenik şartlarda elde edilmiş güvenilir gıdayı halkın tüketimine sunmak,
h) Mezbahalarımızda muayene sonucu hastalıklı görülen kasaplık hayvanlar hakkında ilgili mevzuat hükümlerini uygulamak (gerekli kurumları bilgilendirmek ve imha edilecekleri imha etmek).
ı) Daire başkanlığının faaliyet alanına giren hizmetlerle alakalı ulusal ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği yapmak, bu kuruluşların hibe ve fonlarına başvurmak, bu fonların ortaklık gerektirmesi durumunda her türlü ulusal ve uluslararası özel, tüzel kişileriyle ortaklıklar kurmak, kazanılması durumunda projelerin uygulanmasını sağlamak, denetlemek. Büyükşehir
a) Yönetmeliğin 7. maddesinde sıralanan görev ve sorumlulukları ile Başkan, Genel Sekreter ve bağlı Genel Sekreter Yardımcısı tarafından verilen emir ve talimatları yasalar çerçevesinde yerine getirmek, ayrıca birimlerine gelen ve takibi gereken evraktan üst yöneticilerin görmesini gerekli buldukları evraklar hakkında kendilerine bilgi vermek ve talimatlarını almak,
b) Kurumun misyon ve vizyonuna uygun olarak daire başkanlıkları ile koordineli bir şekilde hizmetlerin yürütülmesini sağlamak,
c) Daire başkanlığını ilgilendiren mevzuat uygulamalarında değişiklik olup olmadığını güncel olarak takip etmek, değişiklikleri ve uygulamaları emrinde görev yapan şube müdürlüklerine bildirmek,
ç) 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu ile 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamında (CİMER, Açık Kapı, Çağrı Merkezi vb.) daire başkanlığı ile ilgili yapılan başvuruların gereğini yapmak ve vatandaş memnuniyetini üst düzeyde tutmaya çalışmak,
d) 5018 sayılı Kamu Maliyeti ve Kontrol Kanununa uygun iç kontrol planı yapmak ve uygulamak, taşınır kayıt iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
e) Daire başkanlığının 24 saat devamlı çalışma planını hazırlamak ve personelin işyeri güvenliğini sağlayıcı tedbiri almak,
f) Daire başkanlığınca ücreti karşılığında verilen hizmet bedelinin belirlenmesinde Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığına teklifte bulunmak,
g) Daire başkanlığının iş akış şemalarını oluşturmak, bu kapsamda periyodik olarak faaliyet raporların tanzim edilmesini sağlamak ve personelin performanslarını değerlendirmek,
ğ) Daire başkanlığının Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) veya benzer sistemlerin iş ve işlemlerin sisteme uygun yürütülmesini sağlamak,
h) Belediyenin Web sayfasına daire başkanlığını ilgilendiren konularda bilgi akışını sağlamak,
ı) Daire başkanlığını ilgilendiren konularda belediye meclisi ve belediye encümenine teklifte bulunmak,
i) 5393 sayılı Belediye Kanununun 41’inci maddesi uyarınca daire başkanlığının stratejik plan, performans programı ve bütçe çalışmalarının yapılmasını sağlamak,
j) 5393 sayılı Belediye Kanununun 56’ncı maddesi uyarınca daire başkanlığının faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak,
k) 5393 Sayılı Belediye Kanununun 61 ve 62. maddesi uyarınca daire başkanlığının bütçesini hazırlamak, bütçe ödeneklerinin etkin verimli ve tasarruf tedbirleri genelgeleri çerçevesinde kullanmasını sağlamak ve takip etmek,
l) 5393 Sayılı Belediye Kanununun 63’üncü maddesi uyarınca daire başkanlığı harcama yetkilisi görevini ifa etmek,
m) Daire başkanlığını ilgilendiren ihaleler ile ilgili hazırlıkları yapmak,
n) Disiplin amirliği görevini yürütmek,
o) Daire başkanlığının kurum içi ve kurum dışı yazışmalarında yazışma yönergesine, imza yönergesine ve standart dosya planına uygun yapılmasını sağlamak,
ö) Daire başkanlığına gelen yazıları ilgilisine havale etmek, işlemi biten yazıların muhteviyatına göre arşivlenmesini sağlamaya, evrakların arşiv mevzuatına göre imha/kurum arşivine devir iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamaya çalışmak,
p) İç ve dış denetimlere yardımcı olmak için istenilen bilgi ve belgeleri vermek, denetim ve teftiş sonucu düzenlenen rapor ve layihalarda belirtilen tenkit ve tavsiyelerin yerine getirilmesini sağlamak,
r) Daire başkanlığı emrinde görev yapan personelin dürüstlük ve etik kuralları çerçevesinde görev yapması için gerekli tedbirleri almak,
s) Daire başkanlığı emrindeki personelin izin planının yapılmasını sağlamak, izin belgelerini imzalamak ve puantajlarını onaylamak,
ş) Daire başkanlığı personelinin görevlendirmelerini yapmak,
t) İş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli çalışmaları yapmak/yaptırmak,
u) Birimin temel fonksiyonu olarak belirtilen ve doğrudan yönetilen faaliyetlere ilişkin olarak yönetim düzeyinde genel politikalar ve grup politikaları ile uyumlu politikalar belirlemek, bu hususta başkanlığa önerilerde bulunmak,
ü) Birim faaliyetlerinin yürütülmesi, yönlendirilmesi ve değerlendirilmesi için, birimine tahsis edilen personel, yer, malzeme ve diğer kaynaklarla geleceğe yönelik olarak hedefler ve standartlar belirlemek,
v) Görevleri yerine getirirken birim içerisinde ve diğer birimlerle işbirliğiyle uyum içerisinde çalışılmasını sağlamak,
y) Personelin görev dağılımını yapmak, personelin görev niteliklerine uygun olarak yetiştirilmesi çalışmalarına, yeterli sayı ve nitelikteki personel istihdamı ile personelin hizmet içi eğitimlerinin yapılmasına katkı sağlamak,
z) Daire başkanı yukarıda belirtilen görevleri tam ve zamanında yerine getirmesini sağlama hususunda yetkili ve üst yönetime karşı sorumludur.
VEKTÖRLE MÜCADELE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
turkanuzun@trabzon.bel.tr
SAĞLIK İŞLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ahmetoguzkaraagacli@trabzon.bel.tr
VETERİNER HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
serkancuvalci@trabzon.bel.tr
1965 yılında Trabzon’un Akçaabat ilçesinde doğdu.
İlk ve orta öğrenimini Akçaabat’ta tamamladı.
1988 yılında Fırat Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nden mezun oldu.
1989 yılında kısa dönem askerlik görevini yaptı.
1990-2007 yılları arasında Serbest Veteriner Hekimlik yaptı.
1990-2001 yılları arasında Akçaabat Sebat Sürücü Kursu’nda İlk Yardım Bilgisi Öğretmenliği yaptı.
1993-2014 yılları arasında Söğütlü Belediye’sinde Veteriner Hekimlik yaptı.
1999-2016 yılları arasında 8 Dönem (16 Yıl) Trabzon Bölgesi (Artvin, Bayburt, Gümüşhane, Rize, Trabzon) Veteriner Hekimleri Odası Başkanlığı yaptı.
2000-2014 yılları arasında TVHB Kongre Delegeliği (8 Dönem) yaptı.
2002’de II. , 2010’da III. , 2017’de IV. Türk Veteriner Hekimliği Kurultay Delegeliği yaptı.
2015-2019 yılları arasında Akçaabat Belediyesi’nde Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü görevini icra etti.
2018-2020 yılları arası TVHB Yüksek Haysiyet Divanı Üyeliği devam etmektedir.
2018-2019 yılları arası Akçaabat Kent Konseyi Üyeliği devam etmektedir.
01.07.2019 tarihinde Trabzon Büyükşehir Belediyesi'nde asaleten Daire Başkanı olarak göreve başlamıştır. Halen Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı görevini yürütmektedir.
Evli ve 1 kız çocuğu babasıdır.